Klantcase

Klantcase Greenwheels

'Dankzij Ask Roger! een hele fijne eerste kennismaking met Microsoft Teams Calling'

Met een landelijk dekkend netwerk van zo’n 1850 auto’s en 800 auto’s exclusief voor bedrijven heb je met Greenwheels altijd wel een beschikbare auto in de buurt. Geen verzekeringen, wegenbelasting, onderhoud en afschrijving. Met Greenwheels leen je een auto en betaal je alleen wanneer je hem gebruikt. Met de bijbehorende app of je OV-chipkaart kun je de auto openen en snel de weg op. Dat de werknemers van Greenwheels over het algemeen alleen de vaste telefoon gebruikte, past dan ook niet helemaal in het plaatje van deze duurzame en moderne organisatie.

De uitdaging

Al een aantal jaar maakte Greenwheels gebruik van een systeem waar eigenlijk weinig sympathie voor was. De verbindingen waren slecht, werknemers waren vaak niet goed bereikbaar en niets werkte zoals het zou moeten. Dat moest toch anders kunnen… En als je dan toch gaat vernieuwen, kun je het maar beter meteen goed doen. Zo pakte Greenwheels begin dit jaar de hele kantoorautomatisering aan.


In een bedrijf met ruim 50  medewerkers zijn veel verschillende behoeftes. ‘’Elke medewerker heeft een telefoonvergoeding, maar zoals je kunt begrijpen wil niet iedereen met zijn privénummer voor zakelijke doeleinden gebruiken. Maar met het vaste nummer, was iedereen alleen bereikbaar op het moment dat ze ook bij de telefoon zaten. Niet ideaal voor flexwerken en niet meer van deze tijd om niet continue bereikbaar te zijn’’ zegt Rick op den Brouw, Manager Operations bij Greenwheels.


De oplossing

Bereikbaar met Teams
Al snel had Greenwheels besloten aan de slag te gaan met Microsoft Teams. Hiermee konden ze gesprekken opnemen, doorschakelen en groepsnummers gebruiken. Medewerkers kunnen de app installeren op hun telefoon en zijn zo toch extern mobiel bereikbaar. De mogelijkheden van bereikbaar zijn met Teams Calling zijn eindeloos. 1uur.nu ging bij Greenwheels aan de slag met de implementatie van Teams. Om ook extern te kunnen bellen met Teams werd Ask Roger! ingeschakeld.


Optimaal thuis werken dankzij Teams
Inmiddels heeft Greenwheels Teams Calling nu een week of 6 in gebruik. En met de wifi van Meraki is er ook garantie op  een goede verbinding op kantoor (toch handig voor als we daar straks weer naar toe mogen). Met de coronacrisis kwam de implementatie nóg meer als geroepen. Werknemers werken vanuit huis en kunnen zowel elkaar als externen makkelijk bereiken. ‘’Zo kunnen klanten ook in deze tijd direct bij ons terecht voor vragen en hangt  onze bereikbaarheid niet meer af van een telefoon aan een draadje. We zijn nu altijd bereikbaar met Teams.’’


Rick: ‘’We werken nu eigenlijk de hele dag via Teams. Ik ben ook heel blij met hoe het opgepakt wordt. En dubbel handig dat het nu geïmplementeerd is, want Teams maakt thuiswerken natuurlijk vele malen makkelijker. We staan de hele dag met elkaar in contact zonder dat we fysiek bij elkaar aanwezig zijn op kantoor.’’

Hoe Roger

is dat?

Met wifi van Meraki en de mogelijkheid om naar buiten te bellen met Microsoft Teams Calling staat er een echt Ask Roger! oplossing voor Greenwheels. ‘’Onze eerste kennismaking met Teams is mede dankzij jullie heel prettig. Medewerkers ervaren het heel positief en de integratie was eigenlijk zo geregeld. Fijn dat Ask Roger! zo snel kan schakelen.’’ aldus Rick.