Klantcase

Klantcase Het Oosterlicht College

Nieuwe manier van communiceren voor docenten, ouders en leerlingen

Het Oosterlicht College is een brede christelijke scholengemeenschap met vestigingen in Vianen en Nieuwegein en met bijna 2500 leerlingen, van vmbo tot gymnasium. Het Oosterlicht wil een school zijn waar leerlingen op een afwisselende en actieve manier met de lesstof bezig zijn. Het onderwijs bij het Oosterlicht College is eigentijds, betekenisvol en uitdagend.

De uitdaging

Het onderwijs is een continu veranderende branche vraagt om nieuwe manieren van lesgeven en verdere digitalisering. Hoe kun je die nieuwe technologieën integreren en hoe kun je je als school onderscheiden en de service aan ouders, leerlingen en docenten verder verbeteren? Peter Schep, informatiemanager bij het Oosterlicht: ‘We waren op zoek naar een communicatieplatform dat aansluit bij onze toekomstvisie. Tegelijkertijd was onze telefonie oplossing nodig aan vervanging toe. Ask Roger! wees on op de mogelijkheden van Skype for Business, met als extra voordeel dat de tool voor het onderwijs zeer betaalbaar is.’

De oplossing

Met Skype for Business beschikt het Oosterlicht over een vernieuwende manier van communiceren. Peter: ‘Alle docenten beschikken over een laptop en kunnen online oudergesprekken voeren op een tijdstip en een locatie die voor hen het beste past. Ouders en leerlingen kunnen we overall beter en sneller helpen. Door de koppeling met Magister, ons leerlingadministratiesysteem, zijn medewerkers minder tijd kwijt aan administratieve handelingen. Met als resultaat dat er meer aandacht is voor de leerlingen.’

Bekijk

ook onze andere cases