De uitdaging
Het onderwijs is een continu veranderende branche vraagt om nieuwe manieren van lesgeven en verdere digitalisering. Hoe kun je die nieuwe technologieën integreren en hoe kun je je als school onderscheiden en de service aan ouders, leerlingen en docenten verder verbeteren? Peter Schep, informatiemanager bij het Oosterlicht: ‘We waren op zoek naar een communicatieplatform dat aansluit bij onze toekomstvisie. Tegelijkertijd was onze telefonie oplossing nodig aan vervanging toe. Ask Roger! wees on op de mogelijkheden van Skype for Business, met als extra voordeel dat de tool voor het onderwijs zeer betaalbaar is.’
De oplossing
Met Skype for Business beschikt het Oosterlicht over een vernieuwende manier van communiceren. Peter: ‘Alle docenten beschikken over een laptop en kunnen online oudergesprekken voeren op een tijdstip en een locatie die voor hen het beste past. Ouders en leerlingen kunnen we overall beter en sneller helpen. Door de koppeling met Magister, ons leerlingadministratiesysteem, zijn medewerkers minder tijd kwijt aan administratieve handelingen. Met als resultaat dat er meer aandacht is voor de leerlingen.’