De uitdaging
Bas van Leur, directeur van 1uur.nu: ‘’1uur.nu is al jaren partner van Ask Roger! en ondersteunt met name in het adoptieproces. Afgelopen jaar hebben wij ervoor gekozen ook klant te worden bij Ask Roger!. Als adoptiepartner van Microsoft Teams, kan maximale inzet van Teams in onze eigen organisatie natuurlijk niet achterblijven. Om deze reden heeft Ask Roger! begin dit jaar een Teams Meeting room ingericht, waardoor ons nieuwe kantoorpand helemaal klaar voor gebruik was.’’
En deze kon ook meteen goed worden getest. Niet veel later begon de Coronacrisis en kreeg 1uur.nu het, net als Ask Roger!, goed druk. Eén van de opdrachten die 1uur.nu voor haar kiezen kreeg was het inrichten van een helpdesk in Microsoft Teams, waarmee 70.000 mensen te woord moeten worden gestaan. Voor de technische integratie werd de hulp van Ask Roger! ingeroepen. Met de FastTrack naar Teams Calling kon deze uitdaging worden aangegaan.
De oplossing
Helpdesk in Teams in recordtijd
Binnen 48 uur moest de klus geklaard zijn en dus werden de handen snel ineen geslagen. ‘’Ask Roger! regelde in die tijd alles wat nodig was zodat onze klant aan de slag kon met een volledig operationele remote helpdesk in Microsoft Teams met telefonie, telefoonnummers en wachtrijen. Een wereldprestatie’’ aldus Bas van Leur, directeur van 1uur.nu.
Binnen 48 uur een organisatie bereikbaar maken voor 70.000 mensen via Microsoft Teams. Meteen werd de infrastructuur rondom telefonie uitgezet bij leveranciers, werden de benodigde licenties aangevraagd en alle technische aanpassingen gedaan zodat de 1uur.nu in recordtijd kon bellen met Microsoft Teams Direct Routing.
Adoptie van Teams voor optimale toepassing
Adoptie is het bestaansrecht van 1uur.nu en deze case leerde maar weer hoe belangrijk dit onderdeel van het proces van de integratie van Teams is. Want hoe simpel het soms lijkt voor mensen die iets al langere tijd gebruiken, zo complex kan dat zijn voor iemand die het in de praktijk voor de eerste keer moet toepassen. 1uur.nu begeleidt de klant dan nu ook in het adoptieproces van Teams, om er zeker van te zijn dat het volledige team van de klant de helpdesk goed kan gebruiken.