Klantcase

Klantcase VitalHealth Software

Skype for Business aangevuld met slimme functionaliteit Enterprise Voice

VitalHealth Software ontwikkelt cloud-based eHealth-oplossingen voor patiënten met chronische aandoeningen zoals diabetes, COPD, hartfalen, depressie, kanker en alzheimer. VitalHealth wil het beste van twee werelden combineren: de medische kennis van Mayo Clinic en de IT-kennis en ondernemerservaring van de Noaber Foundation.

De uitdaging

Als Microsoft Gold Partner deed VitalHealth een pilot met Skype for Business om de communicatie tussen de verschillende vestigingen in Nederland, Amerika en India te verbeteren. Ook wilden ze eenvoudig en snel online vergaderingen organiseren met externe relaties. De geplande verhuizing naar een ander pand resulteerde in nog een vraag. Gerbert Klein, system administrator: ‘Bij ons nieuwe pand hoorde ook een nieuwe telefooncentrale. We hadden al enkele voorstellen liggen gebaseerd op een VoIP-centrale. De pilot met Skype for Business bleek uiterst succesvol en we onderzochten meteen de combinatie van Skype for Business en Enterprise Voice.’

De oplossing

Enterprise Voice zorgt ervoor dat Skype for Business ingezet kan worden als volwaardige telefooncentrale. Daarnaast biedt Enterprise Voice een aantal extra opties. Externe gebruikers kunnen, zonder dat ze beschikken over speciale hard- of software, inbellen voor een vergadering. Ook het overnemen van een toestel van een collega of zelf aan- en uitzetten van de voicemail is eenvoudig te realiseren. Gerbert: ‘Inmiddels is onze oude centrale vervangen door een Voice Enterprise-oplossing. Ask Roger! leverde ons alles wat nodig was om een totaaloplossing te realiseren. Zij hebben de kennis en ervaring om de theorie om te zetten in de praktijk. De geleverde Cisco-apparatuur en het hoogwaardige draadloze netwerk geven ons de extra boost om onze voorsprong op IT-gebied te behouden.’

Bekijk

ook onze andere cases