De uitdaging
Dat er behoefte was aan minder traditionele communicatie merkte Laspartners Multiweld al eerder. Webchat en WhatsApp werden beide al gebruikt als communicatiemiddel. De webchat was fijn in gebruik, maar vooral WhatsApp was een struikelblok. ‘’We hadden 1 telefoon waarop we bereikbaar waren via WhatsApp, dus er was altijd maar 1 iemand die de WhatsAppjes kon beantwoorden. Heel onhandig dus!’’ vertelt directeur Jeroen Engelen. Zeker de afgelopen maanden werd dit een nog grotere uitdaging. De telefoon kon niet gerouleerd worden en constant iemand verantwoordelijk houden voor de telefoon was ook niet echt een oplossing.
Jeroen: ‘’We hadden wel al Teams, maar gebruikte het eigenlijk nauwelijks. Net als zoveel andere bedrijven moesten we, al dan niet noodgedwongen, toch meer gebruik gaan maken van Teams. En dat bevalt eigenlijk wel heel goed.’’ Omdat Teams nu de hoofdapplicatie is bij Laspartners Multiweld, zag Ask Roger! een kans om Teams nog efficiënter in te zetten binnen de organisatie.
De oplossing
Met ons platform ROGER365.io kunnen verschillende communicatiekanalen allemaal worden geïntegreerd in Teams. Op deze manier integreer je
onder andere de webchat en WhatsApp in Teams, zodat de communicatie bij een organisatie centraliseert. Omdat Laspartners Multiweld al langer klant is bij Ask Roger!, zijn zij door onze Rogers gewezen op de mogelijkheden van deze integratie.
‘’Het gebruik van Teams was binnen onze organisatie al gestegen en daarnaast loste de integratie van ROGER365.io ook het probleem van de telefoon met WhatsApp op. Nu kunnen meerdere collega’s tegelijk reageren op WhatsApp, zonder dat daar een telefoon aan gekoppeld is. Teams wordt steeds meer omarmd binnen de organisatie’’ aldus Jeroen. Daarnaast zorgt het er ook voor dat de klant nog sneller geholpen is, doordat niet meer geschakeld hoeft te worden tussen verschillende communicatiekanalen.
Momenteel wordt bij Laspartner Multiweld gebruik gemaakt van de integraties zonder chatbot. ‘’We zijn eerst aan het kijken hoe het allemaal werkt en willen het zoveel mogelijk zelf proberen. Voor het aantal gesprekken dat we momenteel voeren via deze kanalen is dat nog niet rendabel. Maar mocht het in de toekomst drukker worden, is dat zeker een overweging! Als het aantal gesprekken toeneemt kan dit natuurlijk veel tijd schelen.’’