De uitdaging
Robert Sleegers, ICT-medewerker: ‘Destijds zijn we in een hele korte tijd verhuisd naar een nieuw pand en kozen we voor een nieuw communicatiesysteem. Van den Bosch vond de verhuizing een goed moment om ook meteen de werkplekken te moderniseren. Daar paste de traditionele telefooncentrale niet meer bij. Als bedrijf investeren we continu in de juiste mensen met de juiste skills. Maar dat alleen is niet voldoende. De systemen waar we mee werken moeten ook van hoge kwaliteit zijn. Door het inzicht in de data kunnen we een goede aansturing van de supply chain realiseren en worden de juiste logistieke acties gedaan.’
De oplossing
Na de inventarisatie van de wensen werd duidelijk dat Skype for Business de juiste tool was voor Van den Bosch Transporten. Ask Roger! heeft het ontwerp voor Anywhere365 gemaakt en geïmplementeerd. Ook de adoptie werd volledig ondersteund met trainingen en go-live begeleiding. Van den Bosch Transporten was onze eerste klant die live ging op dezelfde dag als de geplande verhuizing. In die nieuwe werkomgeving kon niet worden teruggegrepen naar de oude situatie, inclusief telefoontoestel. Je moet ineens gebruik maken van een nieuwe bureau, laptop of pc en dus Skype for Business met headset. Het is belangrijk om medewerkers te ondersteunen en motiveren bij de ingebruikname van het nieuwe systeem. We hebben de medewerkers trainingen gegeven, de receptie begeleid en floorwalking ingezet.’