Klantcase

Klantcase BPD

BPD, onderdeel van de Rabo Vastgoedgroep, is een gebiedsontwikkelaar en zet zich in voor het verwezenlijken van leefomgevingen die zelf ook leven. Velen kennen BPD nog als Bouwfonds, de naam die zij tot 1 januari 2015 voerden. De meer internationale naam Bouwfonds Property Development (BPD) sluit beter aan bij de positie van BPD als Europese gebiedsontwikkelaar.

De uitdaging

Klanten verwachten vandaag de dag 24/7 dienstverlening en beschikbaarheid van BPD. Bovendien wil het bedrijf als moderne werkgever flexibiliteit bieden aan medewerkers. Tijd- en plaatsonafhankelijk werken is dan ook een belangrijk speerpunt voor BPD. Patrick Adema, hoofd informatiemanagement: ‘Om mobiel werken te faciliteren hebben we meerdere ICT-voorzieningen geïmplementeerd. Met deze basis wilden we de volgende stap maken in ons klantcontact, namelijk: het verder verbeteren van de communicatie met onze klanten.”

De oplossing

BPD is op zoek naar duurzame oplossingen die aansluiten bij het gedrag van de klant. Patrick: ‘Het komt nog wel eens voor dat klanten in de avond vanaf de bank een vraag sturen. Zij maken tijd, dus wij ook. Wij moeten daar op in kunnen spelen met de juiste tools. Uiteindelijk kun je door het bieden van optimale service het verschil maken. Alle telefonie hebben we laten vervangen door Skype for Business waardoor we nu ook via de website direct klantcontact hebben. Tevens communiceert de oplossing met ons eigen CRM systeem. Bijzonder wat er allemaal mogelijk is! Door samen oplossingen te bedenken hebben we onze klantcontacten, en daarmee de klantbeleving, aantoonbaar verbeterd.’

Bekijk

ook onze andere cases