Klantverhaal

Groenendijk bedrijfskleding

‘Wij hebben altijd direct contact met de medewerker over de bedrijfskleding. Daarom moet onze service specifiek en persoonlijk zijn'

Al sinds 1997 is Groenendijk Bedrijfskleding totaalleverancier op het gebied van bedrijfskleding, bedrijfsschoenen en persoonlijke beschermingsmiddelen voor organisaties in de Benelux. Het familiebedrijf heeft vestigingen in Woerden, Amsterdam en Kesteren. De klant staat centraal en er wordt veel aandacht besteed aan service. Digitalisering ondersteunt hierin.

De uitdaging

Ruben Schmetz, Manager IT: ‘Op onze vorige locatie werkten we nog met vaste telefoons. Al onze klantgesprekken werden op deze manier afgehandeld. Met de verhuizing naar het nieuwe pand in Woerden hebben we ook onze customer service aangepakt. Het kunnen inzien, beheren en analyseren van telefoongesprekken met klanten was het streven. Met meer dan 150.000 eindklanten in ons bestand, de introductie van een nieuwe manier van werken en de integratie met ons ERP systeem, waren er genoeg uitdagingen. In ons werk staat de klant centraal. Deze ambitie komt terug in de bewuste optimalisering van onze klantcontactkanalen. Door direct leverdata te koppelen aan een inkomend telefoongesprek kunnen wij onze klanten optimaal bedienen. Daarnaast was onze wens om de interne communicatie te verbeteren en onze medewerkers te betrekken bij deze verandering. De tool moest flexibel zijn zodat wij ook in de toekomst optimaal gebruik kunnen maken van de software.’

De oplossing

Samen met Ask Roger is gekozen voor de geïntegreerde oplossing Skype for Business. Ruben: ‘Op basis van onze wensen en visie is de keuze gevallen op een softphone oplossing. De ambitie om meer met data uit inkomende telefoongesprekken te doen was een vereiste in de vertaling naar een passend product. De nieuwe tool is gekoppeld aan onze ERP software en is op verschillende niveaus en op basis van rollen beschikbaar voor ruim 100 personen in de vorm van licenties. Alle functionaliteiten worden optimaal benut. Nu kunnen wij waardevolle data uit telefoongesprekken inzien, bewerken en analyseren. Daarmee is het klantcontact nog persoonlijker en intensiever geworden. We hebben een uniforme klantbeleving op alle kanalen, zowel on- als offline. Ask Roger heeft ons tijdens dit traject volledig ontzorgd en flink meegedacht aan alle mogelijkheden om onze wensen te vertalen.’

Hoe Roger

is dat?

Adoptie is in deze samenwerking het kernwoord. We hebben zeker wat uitdagingen gekend en altijd weer een flexibele oplossing gevonden. De wil om vooruit te kijken is de eerste stap in een digitale transformatie. Groenendijk Bedrijfskleding was daar heel duidelijk in. Van de aanvraag tot de implementatie en nazorg is er meegedacht om de wensen zo goed mogelijk te vertalen in het eindproduct. De medewerkers meenemen in het veranderproces is erg belangrijk geweest.

Bekijk

ook onze andere cases