Grote consequenties
Gebruikt uw organisatie Skype for Business? Dan heeft deze stap mogelijk grote consequenties. Klanten die gebruik maken van Skype for Business Online (cloud PBX, Phonesystems, Calling plans) zullen moeten migreren naar Microsoft Teams om hun online telefonieomgeving te behouden. Vanaf 1 oktober hebben nieuwe klanten al geen andere opties meer.
Overigens blijven Skype for Business in een ‘on premise omgeving’ en bij ons gehost gewoon beschikbaar en gaat het momenteel alleen om de online-versie in de Microsoft Cloud.
Heel veel mogelijkheden
De Ask Roger! visie is duidelijk: Teams is hot en biedt een compleet nieuwe manier van werken voor uw medewerkers en wij zien enorm veel mogelijkheden waarmee u uw klant een betere ervaring en gemak kunt bieden. Zo integreerden wij al een
WhatsApp koppeling binnen Microsoft Teams die u direct in staat stelt om uw klanten middels Whatsapp met u in contact te laten komen, met de professionaliteit van een contactcenter.
Zorg voor een goed plan
Wij zien echter ook een keerzijde. Wij hebben ervaren dat destijds, met de komst van Skype for Business, dit voor veel afdelingen als een aardverschuiving werd gezien. Neem het bellen met een headset i.p.v. een vaste telefoon. Verwissel deze van de een op de andere dag zonder een goed verhaal en je ziet de helft van de mensen afhaken. Bellen in Microsoft Teams werkt echt anders. Zorg dus voor
een goed plan.
Blogposts
De transitie van Skype for Business naar Teams is ook een grote. Wij zien het daarom als onze taak om onze relaties hier zo goed mogelijk over te informeren. De komende weken zullen wij u middels deze blogposts op de hoogte houden van alle ontwikkelingen die wij zien rondom Teams en waar mogelijk kansen liggen voor uw organisatie.