De juiste aanpak voor een soepele migratie naar Teams Calling

In eerdere blogs namen we je al mee in de mogelijkheden van Microsoft Teams Calling. We lieten je de verschillen met traditionele telefonie zien en keken naar de mogelijkheden voor integraties van additionele functionaliteiten. De volgende stap is natuurlijk de migratie zelf. Maar hoe doe je dit? 

Elke organisatie is anders en daarom vraagt de migratie bij elke organisatie ook om een andere aanpak. Daarom hebben wij twee processen ontwikkeld waarmee we organisaties migreren naar Teams Calling: Road to Success en FastTrack. Heb je iets langer de tijd en wil je echt dat de hele organisatie meegenomen wordt in de migratie, kies dan voor de Road to Success. Is een snelle overgang naar Teams Calling vereist en is je organisatie technisch gezien erg zelfstandig, dan kan de FastTrack ook prima volstaan.

Road to Succes

Onze Road to Success aanpak is een uniek model, verdeeld over 3 fases. Envision, Onboard en Drive Value. Door de hele organisatie mee te nemen in dit proces, zijn we er zeker van dat de oplossing die wij leveren ook écht voor jullie werkt. Aan elke afdeling wordt gedacht en we zorgen ervoor dat iedereen weet hoe je de oplossing gebruikt.

Envision

In de eerste fase verzamelen onze Rogers, aan de hand van een aantal workshops, informatie over jullie organisatie. Zo komen ze erachter wat het doel van jullie organisatie is, welke verwachtingen er zijn en wat de behoeften van elke Teams-user binnen de organisatie is. Daarnaast kijken we ook technisch naar welke mogelijkheden er zijn. We stellen een adoptieplan op, zodat we er samen voor zorgen dat we iedereen binnen de organisatie in het gehele proces betrekken en draagvlak creëren voor de nieuwe oplossing. Uiteraard zorgen we er ook voor dat je de juiste hardware voor elke medewerker aanschaft, door bijvoorbeeld een proeftuin te organiseren.

Onboard

In deze fase volgt de daadwerkelijke implementatie. Jullie organisatie neemt Teams Calling in gebruik en iedereen is in staat dit ook naar behoren te gebruiken. Dit doen we onder andere door trainingen te geven en actief floorwalkers in te zetten tijdens de livegang.

Drive Value

Microsoft gaat soms sneller dan het licht, want de ontwikkelingen en nieuwe features in Teams vliegen je om de oren. Daarom zorgen we er samen voor dat je altijd op de hoogte blijft van nieuwe functionaliteiten en ander ontwikkelingen. Door middel van Continuous Improvement zorgen we dat deze innovatie onderdeel van de bedrijfsvoering wordt.

FastTrack

Zoals we al eerder benoemden, is de FastTrack de snelste manier om te migreren naar Teams Calling. Ook dit model is weer verdeeld over dezelfde drie fases. In plaats van workshops hanteren we bij dit model vragenlijsten in de eerste fase. Aan de hand van deze vragenlijsten kijken we dus naar de behoeften binnen jullie organisatie. In de Onboarding fase zal de organisatie zelf zorg dragen voor het trainen en begeleiden van medewerkers. En in de Drive Value fase leggen we afspraken vast met betrekking tot ad hoc supportondersteuning. De implementatie tijdens dit traject doen we samen, maar jouw organisatie heeft het stuur in handen.

Eigenlijk kun je deze methode zien als een soort Self Service model. Wij zorgen ervoor dat jouw organisatie de kennis en expertise krijgt waarmee jullie zelf de implementatie kunnen gaan leiden. Uiteraard onder begeleiding van één van onze Rogers.

Uiteraard betekent deze methode niet dat we cruciale stappen overslaan. Maar organisaties die gemakkelijk nieuwe technologieën adopteren en op het gebied van IT al redelijk zelfredzaam zijn, is deze aanpak zeker voldoende.

Niet alleen de aanpak van het hele traject, maar ook de daadwerkelijke overgang naar Teams Calling zelf, vereist bij elke organisatie een andere aanpak. Ga je voor de Big Bang migratie of de Co-existence migratie? Schrijf je in voor de Teams Calling workshops die we samen met Microsoft organiseren. Daar vertelt Philip je er graag meer over!

Meer over Teams Calling?

Bekijk de pagina

Deelnemen aan de Teams Calling workshop?

Schrijf je in!