De uitdaging
Laspartners Multiweld was op zoek naar extra functionaliteiten binnen de bestaande telefonie omgeving om de bereikbaarheid en de afhandeling van communicatiestromen tussen de vestigingen te verbeteren. Een cloudoplossing is hierin een passende oplossing omdat er geen eenmalige investering nodig is. Je betaalt namelijk een vast bedrag per maand en kunt eenvoudig uitbreiden. Dat laatste was een voordeel met het oog op de zes andere vestigingen die uiteindelijk op hetzelfde systeem overgingen. Toch had Jeroen Engelen, directeur Laspartners Multiweld enige twijfel: ‘Een cloudoplossing zou tot hoge maandelijkse kosten leiden en weinig flexibiliteit geven om zaken zelf aan te passen. We hebben de doelstellingen voor onze nieuwe telefonie omgeving gedeeld met Ask Roger!’
Laspartners Multiweld formuleerde de volgende doelstellingen:
- Vereenvoudigen van het beheer en daarmee verlagen van operationele kosten
- Implementeren van een flexibele basis om te kunnen innoveren op het telefonieplatform. Denk daarbij aan het eenvoudig ontsluiten van videogesprekken, bereikbaar zijn op één nummer, de mogelijkheid om softphones te gebruiken en het inzichtelijk maken van belangrijke belgegevens met behulp van rapportages
- Beheer moet door Laspartners Multiweld zelf uitgevoerd kunnen worden
De oplossing
Al vrij snel werd duidelijk dat met een cloudoplossing de gewenste doelstellingen niet gerealiseerd konden worden. Jeroen: ‘Op advies van Ask Roger! hebben wij ons bestaande PBX telefoonnetwerk geüpgraded naar het nieuwste Cisco platform. Zo hoeven we geen concessies te doen op het gebied van functionaliteit en beheersbaarheid. Het beheer pakken we grotendeels zelf op en dat kan eigenlijk alleen met een PBX-installatie op locatie. We hebben gekozen voor de Cisco 0% regeling. Daarmee wordt de investering gespreid over 36 maanden tegen 0% rente. Aan het einde van de looptijd wordt de oplossing ons eigendom. Met deze constructie voldoen we aan al onze doelstellingen.’