Klantcase

Klantcase Amadeus Lyceum

Makkelijk communiceren met Skype for Business

Het Amadeus Lyceum in Vleuten is een cultuurprofielschool met 1.800 leerlingen, van vmbo-tl tot gymnasium. Het onderwijs op deze school is gericht op het ontwikkelen van creatieve en innovatieve vermogens bij leerlingen. Het onderwijsaanbod biedt veel ruimte voor kunst en cultuur. Leerlingen krijgen alle alle ruimte om hun eigen ambities en doelen waar te maken.

De uitdaging

Technologie in de klas, alle leerlingen een laptop en duurzame communicatiesystemen. Dat zijn volgens het Amadeus Lyceum belangrijke voorwaarden om leerlingen bewust te maken van de mogelijkheden en ze klaar te stomen voor de toekomst. De school is gevestigd in een modern gebouw maar had problemen met de telefooncentrale. Felix Maseland, Hoofd Bedrijfsvoering: ‘Samen met Ask Roger! Hebben we onze huidige processen doorgelopen en onze wensen op tafel gelegd. In het gesprek kwam de tool Skype for Business ter sprake als ondersteuning van die processen. We ontdekten dat er veel meer mogelijk is dan alleen Skypen.’

De oplossing

Skype for Business is gekoppeld met het leerlingenadministratiesysteem Magister. Op technisch gebied is de tool de ideale match voor het lyceum. Maar het gedrag van mensen veranderen vraagt om een andere aanpak. Bij veel docenten moest echt de knop om: bellen met een laptop is wel even iets anders dan bellen met een normaal telefoontoestel. Om de implementatie succesvol te laten verlopen, hebben we vanuit Ask Roger! trainingen verzorgd voor alle medewerkers. Na deze eerste stap wil de school nog meer toepassingen implementeren. We gaan op zoek naar manieren om Skype in het onderwijs te integreren. Opvoeden en leren doe je samen met ouders en leerlingen. Mede via de beschikbare communicatiemiddelen.”

Bekijk

ook onze andere cases