Nieuwe ROGER365.io features in de Teams Update van september!

Deze Teams update ziet er even anders uit dan anders. Microsoft Ignite komt er deze maand weer aan en om die reden houdt Microsoft zich redelijk stil deze maand. Alle nieuwe features worden straks in één bulk aangekondigd. Uiteraard gaan we die met jullie delen, maar hiervoor vragen we nog even je geduld. Naast de basis van Teams werken wij natuurlijk ook met Contact Center systemen. Daarom deze maand in de Teams update ook nieuwe ROGER365.io features, zodat je alsnog op de hoogte bent van nieuwe features!

Berichten inplannen

Een beetje tegenstrijdig, maar we beginnen toch even met een fijne Nieuwe Teams feature. Met deze Nieuwe feature is het gemakkelijk om berichten in te plannen om later te versturen. Ben je bijvoorbeeld ‘s avonds nog aan het werk, maar wil je je collega’s niet storen door ze een berichtje te sturen? Plan het bericht dan in voor bijvoorbeeld 08.00 uur de volgende ochtend. Zo stoor je hen niet tijdens hun vrije avond en voorkom jij dat je vergeet het bericht te sturen. Tot het bericht daadwerkelijk is verstuurd kan je het nog aanpassen en verwijderen. 

ROGER365.io updates

Nieuwe User Interface

De agentview van ROGER365.io is aangepast! Deze indeling is intuïtiever en ziet er nog steeds strak uit. Op deze manier sluit het nog beter aan op de user experience die Microsoft graag biedt aan haar gebruikers. Wil je gebruik maken van de nieuwe interface? Dat doe je door rechtsboven in de agent app te klikken op de link "Preview new UI".

Belletjes doorschakelen

Deze functie zit al in de basis van Teams Phone, maar is nu ook toegevoegd binnen de Contact Center app van ROGER365.io. Het werkt heel simpel; je typt de naam van degene naar wie je wil doorschakelen in, in de zoekbalk. Je geeft daarna aan of je met of zonder vooraankondiging wil doorverbinden en hebt zo zonder van scherm te wisselen een gesprek doorverbonden!

Agenda integratie

Handig voor als je een belletje wil doorverbinden, maar wel eerst wil weten of iemand beschikbaar is – de agenda integratie! Dit werkt weer op dezelfde manier als het doorverbinden. Je typt de naam van degene die je moet hebben in, in de zoekbalk en klikt op het agenda-icoontje. De agenda komt dan naar voren en zo kan je bepalen of je diegene kunt storen!

Terugbelverzoek

Het houdt niet op met de nieuwe belfuncties! Ook het plaatsen van terugbelverzoeken is vanaf nu mogelijk. Is iemand niet bereikbaar of zie je dat hij een afspraak heeft? Plaats dan een terugbelverzoek. Je kunt hier een korte omschrijving bij zetten en de contactgegevens van de beller worden automatisch aangevuld. Je kunt meerdere ontvangers toevoegen aan dit terugbelverzoek. Via de admin portal kun je instellen hoe de ontvanger het terugbelverzoek moet ontvangen (bijvoorbeeld via de chat, in de mail of een CRM-systeem).

Uitgaande telefoontjes

Met deze functie kan je uitgaande telefoontjes plegen vanuit de agent. Handig in het geval dat je een klant terug moet bellen over de status van een ticket bijvoorbeeld. Zo ziet de klant niet jouw eigen nummer en voorkom je dat je daarop wordt teruggebeld. Deze functionaliteit moet worden ingesteld in de admin portal. 

Roadmap

Ook ROGER365.io heeft een roadmap gemaakt. Onderstaande functies worden allemaal in 2022 nog uitgerold.

  • Spraak naar tekst
    Gebruik je bijvoorbeeld wanneer een klant in een voorgesprek naar een klantnummer, postcode of bestelnummer wordt gevraagd. Deze ingesproken audio wordt omgezet naar tekst en hiermee kan een klant bijvoorbeeld direct worden gerouteerd naar de juiste wachtrij.
  • Supervisor instellingen
    Hiermee kan je specifieke functies toewijzen aan supervisors. Denk hierbij aan de mogelijkheid om in- en uit te loggen uit wachtrijen.
  • Supervisor whisper
    Met deze functie kan de supervisor deelnemen aan het gesprek zonder dat de beller dit hoort. Zo kan hij bijvoorbeeld tips geven of het gesprek sturen.
  • Hybride wachtrijen
    Met deze handige feature hoef je agents niet meer toe te wijzen aan specifieke kanalen, maar hebben ze de mogelijkheid om op meerdere kanalen tegelijk te reageren. Zo voorkom je lange wachtrijen als op één specifiek kanaal veel gereageerd wordt, terwijl agents die aan andere kanalen gekoppeld zijn juist niets te doen hebben. Binnenkomende berichten worden zo op volgorde behandeld, waardoor het niet meer uitmaakt welk kanaal iemand kiest om contact op te nemen. Hebben bepaalde kanalen voorrang nodig? Dit stel je gemakkelijk in!

 

De voordelen van  een Contact Center in Microsoft Teams

Download whitepaper

Meer info over ROGER365.io

Bekijk de pagina