Klantcase

Klantcase Zorgpartners

Optimale bereikbaarheid van medewerkers

Zorgpartners Midden-Holland biedt zorg in allerlei vormen: zowel verzorging en verpleging thuis als in de eigen centra. Ook zijn er mogelijkheden voor tijdelijke opnames en specialistische zorg. Zo zijn er diverse faciliteiten voor bijvoorbeeld mensen met een visuele handicap en mogelijkheden voor revalidatie en is er een dagbehandeling voor mensen met dementie.

De uitdaging

Zorgorganisaties stellen hoge eisen aan de beschikbaarheid van communicatiesystemen. Dit geldt voor de organisatie als geheel en voor de onderlinge bereikbaarheid maar bovenal voor de beschikbaarheid ten aanzien van noodoproepen van bewoners. In geval van nood dienen zijn te allen tijde te kunnen communiceren met verplegend personeel. Ask Roger! kwam met Zorgpartners in contact op het moment dat de bestaande leverancier te kennen gaf andere activiteiten te gaan ontplooien. Rob van der Vijgh: ‘We waren niet in paniek, maar wel erg bezorgd, ook omdat de bestaande omgeving toe was aan een vernieuwingsslag en er onderdelen buiten support zouden vallen.’

De oplossing

In goede samenwerking met de oude leverancier is de omgeving overgedragen aan Ask Roger!. Vervolgens is in korte tijd de volledige omgeving vernieuwd en de overgang naar een volledige redundante telefoonverbinding van Tele2 gerealiseerd. Zorgpartners is hierdoor weer voorzien van een volledig ondersteunde en stabiele communicatie omgeving. De migratie naar Tele2 heeft gezorgd voor hogere kwaliteit en stabiliteit van van gesprekken. Daarnaast hebben we een softwaretool ontwikkeld waarmee de gesprekskosten per bewoner volledig automatisch worden aangeleverd. Deze worden direct in het financiële pakket van Zorgpartners ingelezen.

‘Tijdens onze  eerste gesprekken met Ask Roger! hadden we meteen een goed gevoel. Ze begrepen ons en hebben effectief geholpen onze beschikbaarheid en bereikbaarheid naar een hoger plan te tillen.’
Naam van Klant
Rob van der Vijgh
informatiemanager Zorgpartners Midden-Holland

Hoe Roger

is dat?

Door het belang van Zorgpartners en haar bewoners voorop te stellen kon Ask Roger! oplossingsgericht werken en, na een vlekkeloze overdracht, een duurzame communicatieomgeving neerzetten. Wij zorgen ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan en nemen de klant aan de hand. Stap voor stap heldere communicatie.