Overheid

De maatschappij digitaliseert en de overheid is daarin een groot voorbeeld. Voor de overheid, maar ook non-profit organisaties en de zorg, zijn transparantie en openheid zeer belangrijke pijlers. Bezoekers maken dagelijks gebruik van de digitale dienstverlening van organisaties en willen daarin volledig worden ontzorgt. Persoonlijk, online, dichtbij en datagedreven. Digitalisering is bij veel gemeentes in 2020 leidend. Als inwoner of bedrijf zal het contact met de overheid en gemeentes bijna allemaal online gaan. Zo worden zaken sneller geregeld.

Uitdagingen overheid

Inwoners en ondernemers verwachten anno 2021 van gemeenten hetzelfde als van commerciële partijen: een uniforme, kwalitatief hoogwaardige en klantvriendelijke dienstverlening via diverse analoge en vooral digitale kanalen. De inwoner of ondernemer kiest zelf het kanaal (e-mail, telefoon, chat, burgerportaal, social media) dat het beste bij hem past en verwacht in een later stadium dat hij de informatie, die hij bijvoorbeeld per e-mail verstrekte, niet opnieuw hoeft op te lepelen in een telefoongesprek. Het opzetten van een uniforme en geïntegreerde dienstverlening die helemaal is afgestemd op de eisen van het digitale tijdperk vergt wél wat van gemeenten. Veel gemeenten hebben hun kanalen (gemeenteloket, website, e-mail) grotendeels los van elkaar ontwikkeld en doorontwikkeld. Het gevolg: de dienstverlening is vaak nog verkokerd en niet toegespitst op de groeiende burgerbehoefte aan een soepele omnichannelervaring.

Volledige ondersteuning

De belangrijkste hinderpalen voor een efficiënte en kwalitatief hoogwaardige gemeentelijke dienstverlening zijn dataversnippering en een gebrekkige integratie van communicatiekanalen. Als je alle informatie uit zaaksystemen, de kennis van gemeentelijke vakafdelingen en de complete contacthistorie koppelt aan al je communicatiekanalen en laat samenkomen op één centraal platform, los je deze uitdaging direct op. Klantcontactsystemen, communicatiekanalen en vervolgprocessen vormen dan een functionele eenheid. Dit levert volop voordelen op, maar we kunnen ons voorstellen dat het nogal veel lijkt. We kijken daarom graag met je hoe je stap voor stap je gemeentelijke dienstverlening kan optimaliseren. 

De digitale balie 

Voor elk document, of zelfs voor alleen een stempel, moeten we fysiek langs bij de gemeentebalie. Dat kost niet alleen veel tijd en moeite, ook de druk op de baliemedewerkers is hoog. Tegenwoordig willen we dat anders. En niet alleen vanwege de efficiëntie… Zowel burger als gemeente wil in onze moderne tijd een andere manier van contact. Wij maakten de oplossing: De digitale balie. De Digitale Balie ondersteunt medewerkers om eenvoudig, veilig en vanaf iedere locatie contact te hebben met burgers. Geen losse applicaties voor videobellen, bestanden delen en betalingen maar alles binnen 1 digitale werkomgeving. Een uitgelezen kans om de klanttevredenheid te vergroten en de afstand tot de burger te verkleinen. Meer weten? Klik hier

 

Bekijk onze webinars voor gemeenten

Ga naar webinars

Teams Calling voor gemeenten

Download whitepaper