Uitdagingen overheid
Inwoners en ondernemers verwachten anno 2022 van gemeenten hetzelfde als van commerciële partijen: een uniforme, kwalitatief hoogwaardige en klantvriendelijke dienstverlening via diverse analoge en vooral digitale kanalen. De inwoner of ondernemer kiest zelf het kanaal (e-mail, telefoon, chat, burgerportaal, social media) dat het beste bij hem past en verwacht in een later stadium dat hij de informatie, die hij bijvoorbeeld per e-mail verstrekte, niet opnieuw hoeft op te lepelen in een telefoongesprek. Het opzetten van een uniforme en geïntegreerde dienstverlening die helemaal is afgestemd op de eisen van het digitale tijdperk vergt wél wat van gemeenten. Veel gemeenten hebben hun kanalen (gemeenteloket, website, e-mail) grotendeels los van elkaar ontwikkeld en doorontwikkeld. Het gevolg: de dienstverlening is vaak nog verkokerd en niet toegespitst op de groeiende burgerbehoefte aan een soepele omnichannelervaring.
Volledige ondersteuning
De belangrijkste hinderpalen voor een efficiënte en kwalitatief hoogwaardige gemeentelijke dienstverlening zijn dataversnippering en een gebrekkige integratie van communicatiekanalen. Als je alle informatie uit zaaksystemen, de kennis van gemeentelijke vakafdelingen en de complete contacthistorie koppelt aan al je communicatiekanalen en laat samenkomen op één centraal platform, los je deze uitdaging direct op. Klantcontactsystemen, communicatiekanalen en vervolgprocessen vormen dan een functionele eenheid. Dit doen we samen, met de implementatie van
Teams Phone en een
Contact Center systeem. Dit levert volop voordelen op, maar we kunnen ons voorstellen dat het nogal veel lijkt. We kijken daarom graag met je hoe je stap voor stap je gemeentelijke dienstverlening kan optimaliseren.