Solution Architect

Ben jij klaar voor een nieuw avontuur! Ben jij een teamspeler die gefocust is op het toevoegen van waarde voor onze klanten? Dan is dit de vacature voor jou!

Wat ga je doen?

Als Solution Architect ben jij in nauwe samenwerking met de business consultants verantwoordelijk voor de technische kant van ons adviestraject. Het uiteindelijke doel is een tevreden klant waarvoor jij de technisch oplossing bedacht hebt, die vervolgens door een engineer wordt neergezet. In de presales-fase word je daarom al betrokken om samen met de accountmanager te zorgen voor een passende offerte.

Je bent primair verantwoordelijk voor het opstellen van functionele en technische ontwerpen. Maar je helpt ook in de presales fase je collega met technische vraagstukken. Je bent erg nieuwsgierig naar technische innovaties van onze producten en zorgt ervoor dat jouw kennis altijd up to date is.

Er is is geen dag hetzelfde. De ene dag ben je onderweg naar klanten om inspiratie sessies over Microsoft Teams te geven en de andere dag ben je bezig met het uitwerken van een advies, ontwerp of een rapport. Je kunt klantwensen vertalen naar een functionele en technische oplossing gevolgd door een correcte implementatie door het engineersteam. Presenteren voor een grote groep vind je geen probleem. Verder ben je zelf verantwoordelijk voor jouw traject. Dit betekent dat je ook het administratieve deel uitvoert zoals het plannen, afspraken maken, budget bewaken en andere project management activiteiten, kortom een echte duizendpoot dus.

Naast de operationele werkzaamheden ben je samen met je directe collega’s betrokken bij het bijhouden van de kennis en het aandragen van nieuwe ideeën en oplossingen voor de organisatie. Jij bent de verbindende factor tussen je collega's en onze opdrachtgevers.

Je komt in een hecht team van collega’s te werken die veel contact met elkaar hebben en graag sparren over klantcases of elkaar helpen bij de uitvoering van een activiteit.

Kortom: een hele leuke rol in een organisatie met een down-to-earth cultuur, waar je met uitdagende vragen en problemen aan de slag kunt. Je krijgt de mogelijkheid om je kennis te verbreden, maar ook om jouw ideeën te delen en op te pakken


Wie zijn wij?

Ask Roger! creëert ultieme klantervaringen voor onze klanten. Wij kijken verder dan de gebaande paden en bedenken nieuwe wegen, mocht dat nodig zijn. Wij willen steeds opnieuw uitvinden en blijven nieuwsgierig, zodat de klant volledige (digitale) transformatie kan ervaren op basis van de nieuwste ontwikkelingen. Daarbij staat het thema omnichannel customer engagement centraal.

En nog iets: we mogen ons strategische partner noemen van de beste clubs op het gebied van ICT: Microsoft en Cisco

Kenmerkend voor Ask Roger! is het geloof in langdurige, transparante en respectvolle samenwerkingen, zowel met de klant en interne medewerker. Jouw collega’s zijn gemotiveerd, staan altijd voor een ander klaar en bereid nét dat stapje extra te doen. Er wordt hard gewerkt wanneer het moet, maar wanneer het toelaat is er altijd tijd voor ontspanning en een goede dosis humor. Succes vieren en delen staat hoog in het vaandel! Er is weinig hiërarchie en je krijgt als snel veel verantwoordelijkheid.


Wat bieden wij?

Om te beginnen uiteraard een hele leuke baan in een jong en dynamisch bedrijf met een informele en platte organisatie. De collega’s zijn ons kostbaarste bezit en zo worden Rogers ook behandeld. Wij geven veel vrijheid maar vragen daarvoor wel een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor terug.

Elke dag een lekkere gratis lunch, borrels, bedrijfsuitjes, Ask Roger! zorgt voor een energieke omgeving. Zo krijg je alles wat jij nodig hebt om niet alleen bij een prachtig bedrijf te werken, maar ook om jou een geweldige baan te geven waar je elke dag met plezier naar toe gaat. We bieden natuurlijk ook een mooi salaris, 27 vakantiedagen (op basis van 40 uur), telefoon, laptop en auto van de zaak, een uitstekende pensioenregeling en de leukste collega’s. Daarnaast zijn er oneindig veel opleidingsmogelijkheden, zodat je je zelf kunt blijven ontwikkelen en het beste uit jezelf kunt halen.

Jouw achtergrond

Wij Rogers hebben een onstuitbare passie voor techniek, zijn levensgenieters pur sang en gedragen ons meer dan eens een tikkeltje eigenzinnig. Niet alleen omdat het kan, het is voor ons de perfecte combinatie waar ook onze ideeën uit voortkomen. Ideeën waar wij, onze klanten en de klanten van onze klanten ultiem gelukkig van worden.

Herken jij jezelf hierin? Dan zou het zomaar een match kunnen zijn! Wat nog wel van belang is voor ons:

  • Voor een optimale match is het belangrijk dat je een opleiding en/of werkervaring hebt op HBO niveau
  • Je herkent jezelf in de volgende kernwoorden: klantgericht, commercieel, overtuigend, een volwaardig gesprekspartner en vooral leergierig
  • Je durft buiten de kaders te denken en lef te tonen
  • Aantoonbare productkennis van MS Teams, zowel functioneel als technisch.
  • Bij voorkeur kennis van networking op CCNA niveau
  • Bij voorkeur kennis van Azure
  • Aantoonbare kennis van telefonieprotocollen, zoals SIP en ISDN
  • Bij voorkeur kennis van Skype for Business server en andere telefonieplatformen
  • Kennis van session border controllers en gateways
  • Ervaring met Agile/Scrum

Ben jij dé persoon voor deze functie?

Mail Linda (HR)!

Meer over Ask Roger?

Bekijk de pagina