Samenwerken en bellen met Teams Calling

De volgende stap naar flexibel samenwerken

Gemeenten hebben nu meer dan ooit behoeften aan een modern telefoonsysteem dat communicatie en samenwerken combineert. Microsoft Teams Calling biedt hierin de naadloze integratie zodat communiceren en samenwerken met collega’s, inwoners en bedrijven eenvoudig en veilig kan. Dat betekent ook dat er verschillende vragen zijn over de toekomstige omgeving.

Het GT Connect-traject is gestopt. Het gevolg is dat gemeenten de huidige telefonie/communicatie omgeving onverwacht langer in stand moeten houden. Misschien zijn er al wel contracten opgezegd. Hoe nu verder? We snappen dat de migratie naar Teams Calling complex kan zijn. Ook voor gemeenten die niet deel hebben genomen aan GT-Connect. De wensen en behoeften van organisaties verschillen, dat is logisch. Door workshops met verschillende mensen vanuit jullie organisatie helpen we de mogelijkheden van de geavanceerde communicatiescenario’s te ervaren en inventariseren we de huidige en gewenste functionaliteiten. De eerste stap naar jullie nieuwe omgeving!

Workshop deliverables

  • Inventarisatie van de huidige telefonie en PBX-behoeften

  • Inventarisatie van de huidige infrastructuur

  • Demonstratie van de end-to-end Teams Calling ervaring als je telefonieoplossing

  • Uitleg van devices en overige applicaties die optimaal gebruik van Teams ondersteunen

  • Uitgewerkte business use case, oplossingsrichting met bijbehorende TCO

Lansingerland: 'Een fijne samenwerking. Alles was heel duidelijk en de Rogers kundig!'


Of het nu gaat om Teams Calling migraties, opzetten van raadsvergaderingen door middel van Teams Live events, het integreren van webchat en social kanalen of de in het verleden Skype for Business migraties. Ask Roger! snapt de uitdagingen en heeft al voor veel gemeenten de juiste gedragen oplossingen geïmplementeerd. En dat vinden wij niet alleen zelf…

Bekijk case

Wat kan Ask Roger! voor jou doen?


De Rogers staan te springen om je te helpen met je telefonie omgeving en klantcontact center. Maar denkt jouw gemeente ook verder over omnichannel communicatie oplossingen om zo inwoners en bedrijven persoonlijker, beter en sneller te bedienen? Dit kan bijvoorbeeld door de integratie van zaaksystemen, WhatsApp, webchat, chatbots en andere social kanalen. We vertellen er graag over!

Van gedachten wisselen? Plan een afspraak in!

Bekijk agenda

Meer weten over de workshops? 

Download de flyer