Woningcorporaties

Om flexibel in te kunnen spelen op toekomstige veranderingen in de woningmarkt en op de continu veranderende wensen van huurders, zijn woningcorporaties genoodzaakt te innoveren. Innovatie draagt bij aan een verbeterde dienstverlening en kostenverlaging. De klant centraal stellen in dit proces in heel belangrijk.

Uitdagingen woningbranche

Corporaties willen helder, betrouwbaar inzicht hebben in de behoeften van huurders. De digitalisering van de maatschappij heeft invloed op huurders en hun verwachtingen van de diensten van woningcorporaties. Ook intern moeten medewerkers open staan voor een nieuwe manier van werken die digitalisering met zich meebrengt.

Digitale tools

Microsoft Teams helpt medewerkers efficiënter samen te werken en te communiceren met zowel collega’s als huurders en ketenpartners. De productiviteit en klanttevredenheid stijgen zichtbaar. Self-serviceportalen voor huurders dragen bij aan het verlagen van de operationele kosten omdat zij meer zelf regelen. En door klanten meerdere communicatiekanalen te bieden, wordt er rekening gehouden met het veranderende gedrag van huurders. De Anywhere365 klant contact center oplossing is hiervoor een handige tool. Via dit platform kunnen klanten WhatsAppen of chatten met een medewerker.

Meer weten over Teams voor woningcorporaties? Download ons whitepaper!

Haag Wonen


 ‘Haag Wonen had een flink aantal uitdagingen. Binnen een paar maanden zouden twee vestigingen naar één nieuw pand worden verhuisd. En dat niet alleen: het huidige telefoniesysteem had een ingrijpende upgrade nodig omdat het was verouderd. Het is belangrijk om het klantcontact te optimaliseren, daar past een omnichannel strategie bij. Klanten willen niet langer alleen telefonisch communiceren en het werd tijd om het nieuwe werken te omarmen. Het doel? Een overstap van vaste telefonie naar softphones. 

Bekijk case

Teams Calling voor woningcorporaties

Download whitepaper