Wat ga je doen?
Als Senior Teams Engineer bij Ask Roger! krijg je veel verantwoordelijkheid en vrijheid met technische & functionele complexe uitdagingen!
Jij als Senior Teams Engineer bent verantwoordelijk voor het behandelen van binnenkomende vragen en het oplossen van functionele & technische complexe cases bij onze klanten. Dit doe je zowel remote als op locatie bij de klant.
Jij bent in staat om via een helicopterview de probleemstelling te inventariseren en stelt zelfstandig een plan van aanpak op om de vraag/het knelpunt op te lossen. Deze cases bewaak jij conform de afspraken in het servicecontract en DAP. Als Senior Teams Engineer ben je verantwoordelijk voor de communicatie naar de klant, inclusief het bijhouden en up-to-date houden van de functionele & technische documentatie. Je bent product owner voor één of meerdere producten en zorgt ervoor dat deze kennis wordt gedeeld met je collega’s. Je bent het eerste aanspreekpunt voor Junioren in de rol van Buddy, zodat zij zich verder kunnen ontwikkelen.
In een team van Customer Engagement Engineers werk jij samen, met als gezamenlijke doel het leveren van de gewenste serviceniveau, waarme we onze klanten tevreden houden. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor collega’s en richting te geven aan de oplossingsrichting op het gebied van Teams met direct routing, Call Center (Anywhere365, (virtuele) Gateways SBC, O365.
De senior role wordt bepaald door:
• Oplossen van complexe uitdagende functionele & technische cases
• Tevreden klanten door oplossingsgericht
• Heldere en duidelijke communicatie> Klanttevredenheid minimaal 8;
• Begeleid en coacht Customer Engagement Engineer> jij bent het voorbeeld voor collega’s;
• Signaleert terugkomende incidenten / probleem management en zorgt voor een kennisitems/ oplossing
• Bewaakt en initieert procedures en handleidingen> verbetervoorstellen
• Bewaakt het change proces (Change management)
• Bewaakt het update proces (update management)
• Verantwoordelijk voor tooling / monitoring / dashboard en rapportages
• Eigenaar en verantwoordelijk voor 1 of enkele producten;
• De beste willen zijn in jouw kennisgebied. Kennis is geen macht maar kennisdeling wel! Organiseren van kennissessies om zo collega’s, de afdeling naar een hoger niveau te brengen en klanten tevreden te stellen / houden.
Jouw achtergrond
Om binnen ons team te passen ben je net als wij ‘Gek op Techniek’. Je bent op de hoogte van de nieuwste technische ontwikkelingen binnen ons vakgebied. Ask Roger! loopt voorop als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen en gadgets. Je krijgt dus de mogelijkheid om te werken met bijv. Microsoft Teams, Azure, O365 Security, Enterprise Voice, SBC Gatways - OVOC, PowerApps, Klant Contact Center(s), PowerBi, Powershell, Automatisering / Standaardisering, en nog veel meer.
Om succesvol te kunnen zijn als Senior Customer Engagement Teams Engineer binnen Ask Roger! neem je het volgende met je mee:
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden;
- Je denkt proactief mee over de impact voor de klant;
- Je hebt een analyserend vermogen;
- Je kunt probleemoplossend (helicopterview) en out-of-the-box denken;
- Kennis
op het gebied van Teams & O365
- Je hebt grote affiniteit en belangstelling voor dit vakgebied waarin je verder wilt groeien;
- Je bent in staat om planmatig- en projectmatig te werken en hebt affiniteit en ervaring in het werken volgens project- en servicemanagement methodieken (bv. ITIL, Prince2, Agile);
- Je hebt overzicht, ook als het even “te druk” is;
- In bezit van rijbewijs B