Content lifecycle management

Online marketing is veel meer dan een mooie website.
Wij geloven in de wisselwerking van marketing en content.

Content op 

z'n Rogers

Herken je deze situatie? Na het opleveren van een goed Web content management systeem breekt opeens het besef door: waar halen we de content vandaan? Het creëren van content – teksten, afbeeldingen en video’s - wordt wel eens onderschat. De website is daarom in de meeste gevallen al technisch gereed lang voordat marketing en communicatie de content hebben opgeleverd. 

Bij Ask Roger! geloven we in ‘content is king’, het belang van kwalitatief hoogwaardige teksten, video’s en andere uitingen. En als content king is, is relevante content King Kong. Met het creëren van inhoudelijke content hoeven we jou als professional niet te helpen. Hoe wij meerwaarde bieden? Door het proces slimmer en sneller te maken. Hierdoor voorkom je vertragingen en zorg je ervoor dat de content op tijd de (potentiële) klant bereikt. Bovendien houd je dan tijd over om de klant nog beter te leren kennen.

Kortom, met Sitecore Experience Manager helpen we je niet alleen jouw doelgroep op het juiste touchpoint te raken, met een aparte Sitecore-tool wordt het hele contentproces ook gestroomlijnd.

Wat is de Sitecore Content Hub?

Met de Sitecore Content Hub biedt Sitecore een geïntegreerde editor tool in het CMS. Hiermee kun je elk aspect van jouw marketing content voor alle kanalen beheren op basis van één geïntegreerde oplossing.

De Sitecore Content Hub biedt de mogelijkheid om content direct op een gestructureerde manier te beheren in het CMS. Ook is het mogelijk om met meerdere mensen tegelijkertijd samen te werken. Door het toepassen van workflows krijg je meer grip op het proces van contentcreatie en is er altijd een contentversie beschikbaar die gepubliceerd kan worden op de diverse kanalen. Ontdek de vijf modules hieronder. 

1. Digital Asset Management (DAM)

Hiermee beheer je al je afbeeldingen, pdf-bestanden, video’s enzovoort op één plek. Ideaal om samen te werken, met collega’s en externe content creators.

2. Content Marketing Platform (CMP)

Deze module draait om de geschreven content. Op deze plek crëeer je onder meer weblogs en whitepapers. Afbeeldingen voeg je toe via Digital Asset Management.

3. Product Content Management (PCM)

Deze module is bedoeld voor organisaties die producten leveren, van retail tot groothandel. Via PCM koppel je teksten en afbeeldingen aan een bepaald product.

4. Marketing Resource Management (MRM)

Dit is de module die je helpt bij de planning van een contentcampagne. Het gaat erom dat iedereen binnen je team weet welke stappen er moeten worden gezet. Wie een handeling moet uitvoeren, krijgt een melding van het systeem.

5. Web-to-Print (W2P)

Met deze module vereenvoudig en automatiseer je de productie van afbeeldingen en sjablonen vanaf elke locatie. Hiermee dwing je onder meer het naleven van merkrichtlijnen af, zelfs buiten de organisatie.