Klantverhaal

Museum Volkenkunde #2

Overzichtelijk communicatieplatform voor meerdere vestigingen

Museum Volkenkunde koestert en restaureert objecten van over de hele wereld. De voorwerpen vertellen stuk voor stuk menselijke verhalen: ‘Wij zijn een museum over mensen’. Thema’s zoals rouwen, vieren, versieren, bidden en vechten komen aan bod. Samen met het Tropenmuseum en het Afrikamuseum onderstrepen zij culturele diversiteit. Ze laten zien dat wij op de verschillen na, allemaal hetzelfde zijn. Museum Volkenkunde is gevestigd in Leiden.

De uitdaging

Sinds april 2014 is Museum Volkenkunde gefuseerd met het Afrika Museum (Berg en Dal) en het Tropenmuseum (Amsterdam). Samen vormen zij de Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen. Tim van Rijn, projectmanager ICT: ‘Door deze fusie zochten we een rijke communicatieomgeving en een betrouwbare partner om met ons mee te denken en de implementatie te verzorgen. We kozen Ask Roger! voor deze opdracht, omdat het bedrijf al eerder haar expertise aan ons heeft getoond in het vervangen van netwerkcomponenten.’

De oplossing

Samen met Ask Roger! is gekozen voor Skype for Business. Het museum geniet nu van de voordelen van het hebben van één overzichtelijk communicatieplatform voor bellen, vergaderen, video en scherm delen. De gunstige regeling voor de Microsoft-licenties was uiteraard een prettige bijkomstigheid. Medewerkers van verschillende locaties hebben inzicht in elkaars beschikbaarheid en bereikbaarheid. Ze kunnen eenvoudig en snel met elkaar communiceren. Eerder waren we alleen bereikbaar via drie losse telefooncentrales en was het lastiger om onderling te communiceren. Het beheer van de Skype for Business-omgeving en onze netwerkapparatuur ligt bij Ask Roger!’

‘Ask Roger! heeft vakmensen die snel en nauwkeurig werken en van alle markten thuis zijn. We zijn wederom enorm tevreden met deze implementatie.’

Tim van Rijn

projectmanager ICT Museum Volkenkunde

Hoe Roger

is dat?

Alle benodigde componenten waren al eerder bij de klant geplaatst, waardoor er veel ervaring was opgedaan. Het was een flinke klus maar de begrote uren zijn niet overschreden. Een professionele en precieze calculatie is daar de grondslag van. Ask Roger! dacht mee bij zowel de selectie voor het pakket als bij het implementeren van de software. De klant kon in eigen tempo vestiging voor vestiging de tool uitrollen.”

Bekijk

ook onze andere cases