Klantverhaal

Het Oosterlicht

Nieuwe manier van communiceren voor docenten, ouders en leerlingen

Het Oosterlicht College is een brede christelijke scholengemeenschap met vestigingen in Vianen en Nieuwegein en met bijna 2500 leerlingen, van vmbo tot gymnasium. Het Oosterlicht wil een school zijn waar leerlingen op een afwisselende en actieve manier met de lesstof bezig zijn. Het onderwijs bij het Oosterlicht College is eigentijds, betekenisvol en uitdagend.

De uitdaging

Het onderwijs is een continu veranderende branche vraagt om nieuwe manieren van lesgeven en verdere digitalisering. Hoe kun je die nieuwe technologieën integreren en hoe kun je je als school onderscheiden en de service aan ouders, leerlingen en docenten verder verbeteren? Peter Schep, informatiemanager bij het Oosterlicht: ‘We waren op zoek naar een communicatieplatform dat aansluit bij onze toekomstvisie. Tegelijkertijd was onze telefonie oplossing nodig aan vervanging toe. Ask Roger! wees on op de mogelijkheden van Skype for Business, met als extra voordeel dat de tool voor het onderwijs zeer betaalbaar is.’

De oplossing

Met Skype for Business beschikt het Oosterlicht over een vernieuwende manier van communiceren. Peter: ‘Alle docenten beschikken over een laptop en kunnen online oudergesprekken voeren op een tijdstip en een locatie die voor hen het beste past. Ouders en leerlingen kunnen we overall beter en sneller helpen. Door de koppeling met Magister, ons leerlingadministratiesysteem, zijn medewerkers minder tijd kwijt aan administratieve handelingen. Met als resultaat dat er meer aandacht is voor de leerlingen.’

‘Ask Roger! heeft ons ontzettend geholpen bij het adviseren, implementeren en begeleiden van deze nieuwe communicatietool. Zij vertrekken niet voordat alles precies werkt zoals het hoort. Ze hebben een passende oplossing gevonden die past bij de ambitie van Het Oosterlicht.’

Peter Schep

informatiemanager Het Oosterlicht

Hoe Roger

is dat?

Het Oosterlicht en Ask Roger! vinden elkaar in een gedeelde oplossingsgerichte toekomstvisie waarin techniek het middel is en geen doel op zich. Waar andere partijen beweerden dat een koppeling met Magister niet mogelijk was, ging Ask Roger! heel eigenzinnig door en zorgde voor een succesvolle implementatie.

Bekijk

ook onze andere cases