Klantverhaal

Amnesty International

Skype for Business herontdekken en écht goed gebruiken

Amnesty International Nederland is een wereldwijde organisatie die gesteund wordt door ruim 7 miljoen leden, sympathisanten en activisten. Hiervan steunen twee miljoen mensen Amnesty financieel als lid, donateur of vaste begunstiger. Samen vormen zij Amnesty International. In Nederland steunen meer dan 600.000 mensen Amnesty International op de één of andere manier. En dat aantal blijft alleen maar groeien.

De uitdaging

Voor het contact met Ask Roger! werkte Amnesty International ook al met de tool Skype for Business. Michael Salemink, manager Ondersteuning/Director Resources: ’De implementatie is destijds verzorgd door een andere partij. Bij de ingebruikname werd helaas duidelijk dat het product niet werkte zoals wij verwacht hadden. We liepen tegen verschillende problemen aan. Wegvallende gesprekken, het niet kunnen doorverbinden en het vastlopen van de receptie attendant zorgden voor onhandige situaties. Ook misten we nog een aantal functionaliteiten die voor ons een verschil konden maken. Uiteindelijk zijn we in contact gekomen met Ask Roger! om te kijken of zij ons verder konden helpen om weer te kunnen voldoen aan alle kwalitatieve en functionele normen.’

De oplossing

‘Op basis van ons bekende Road to Success-model hebben we alle afdelingen gesproken om de functionele wensen en eisen te koppelen aan een mogelijk deployment model. Daarnaast hebben we direct kritisch naar het huidige netwerk en de infrastructuur gekeken. De private hosted Skype for Business-omgeving waarbij gebruik wordt gemaakt van AnyWhere365 bleek de meest passende oplossing voor Amnesty International. Gezien de wensen van de klant hebben we geadviseerd het licentiemodel aan te passen van E5 naar E3 waardoor een aanzienlijke besparing gerealiseerd werd.’ Michael: ‘Naast de technische implementatie hebben we op advies van Ask Roger! veel tijd gestoken in de adoptie richting de medewerkers. Daarmee valt of staat volgens ons een succesvolle implementatie van ieder systeem.

‘Het vroegtijdig betrekken van medewerkers heeft ervoor gezorgd dat de implementatie succesvol is verlopen. De deskundigheid, het enthousiasme en overtuigingskracht van Ask Roger! werkte enorm motiverend.’

Michael Salemink

manager Ondersteuning/Director Resources Amnesty International Nederland

Hoe Roger

is dat?

Subliem klantcontact is essentieel in een organisatie die gesteund wordt door meer dan 7 miljoen leden. Amnesty International vond in Ask Roger! een partner die meedenkt in de vertaling van de wensen naar een concreet product en daarin ook alle relevante afdelingen betrekt. Hierbij verliezen wij Rogers realisme nooit uit het oog. Amnesty International is de weergave van onze ideale klant waarbij we onze kernwaarden goed tot uiting hebben gebracht.’

Bekijk

ook onze andere cases