Event

Webinar voor Gemeenten: Digitale centralisatie in Microsoft Teams (terugkijken)

Hoe gemeente Microsoft Teams inzetten voor externe communicatie en klantgericht werken

Hoe je de interne samenwerking en communicatie kan stroomlijnen met Microsoft Teams is wel duidelijk. Maar hoe kun je Microsoft Teams inzetten voor de communicatie met externen? En hoe kun je klantgerichte processen stroomlijnen? In dit webinar voor gemeenten gaan Ask Roger! en BusinessBase in op deze topics.

Als gemeente beschik je over alle mogelijke (inwoner-, bedrijfs- en instantie)data. Toch lijkt het onmogelijk om eenvoudige vragen direct te beantwoorden door het ontbreken van overzicht. Als medewerker moet je steeds switchen tussen de verschillende applicaties. Relaties, partners, inwoners, bedrijven en instanties waar je mee samenwerkt en communiceert, communiceren via verschillende kanalen en werken met verschillende afdelingen. Dit leidt tot verspreiding van informatie en gegevens. Binnen Office 365 gebruiken veel gemeenten inmiddels Microsoft Teams, dat razendsnel geïntegreerd kan worden met de verschillende communicatiekanalen en waarmee ingespeeld kan worden op de veranderende behoeftes binnen en vooral buiten je organisatie.

In dit webinar bespreken Ask Roger! en BusinessBase de kracht van Microsoft Teams en Dynamics voor het communiceren en stroomlijnen van het contact met externe.

  • Hoe kunnen we traditionele kanalen zoals telefooncentrale, fysieke afspraken en post gecentraliseerd worden?
  • Hoe kunnen we aan deze traditionele kanalen o.a. email, apps, chat, web-aanvragen en social media kanalen toevoegen?
  • Hoe kun je iedere klant-, inwoner-, bedrijfs-, en instantievraag op je eigen specifieke wijze beantwoorden? En wat is de rol van Microsoft Teams en Dynamics voor de digitale kanalen?
  • Wat zit er standaard in de ‘gereedschapskist’ om sociale kanalen zoals Facebook, Twitter en WhatsApp te kunnen faciliteren? En welke vragen zouden we kunnen automatiseren om zo 24/7 bereikbaar te zijn?
  • Wat kan het Microsoft platform voor jouw gemeente betekenen? Hoe kan het platform de unieke processen van je gemeente faciliteren?

In de huidige situatie zijn voor communicatie en de afhandeling hiervan doorgaans meerdere applicaties in gebruik binnen de gemeente. Onhandig, want je mist focus en informatie. Door steeds te moeten switchen tussen verschillende applicaties, ontbreekt het overzicht over je werkzaamheden. In de ideale situatie zou je alle communicatie, (aan)vragen en zaken via één platform willen laten lopen. Dan hebben we goed nieuws: dat kan nu! Patrick en Michael vertellen je er alles over in dit webinar voor gemeenten.

Kijk het webinar terug

De sprekers

Het programma

  • 1

    Je leert dat er meer mogelijk is dan alleen de centralisatie van telefonie in Microsoft Teams 

  • 2

    Je wordt door Michael Uenk geïnspireerd over de mogelijkheden van de centralisatie van processen

  • 3

    Patrick Scherbeijn neemt je mee in de wereld van centralisering van communicatiestromen binnen Microsoft Teams

  • 4

    Je doet kennis op over hoe deze oplossingen samen kunnen bijdragen aan werkdrukverlaging in jouw organisatie

  • 5

    Je krijgt handvaten mee om dit zelf te implementeren binnen jouw gemeente

De

locatie

Webinar voor gemeenten terugkijken? 

Dat doe je hier!

Vragen over  het webinar?

WhatsApp ons!