Event

Sitecore Marketeers Meetup

Sitecore Marketeers Meetup

20-02-2020

Haal jij als marketeer het maximale uit jouw Sitecore platform?

Sitecore is binnen de organisatie gekozen als strategisch marketing experience platform om jou te ondersteunen bij het behalen van de digitale (marketing) doelstellingen en de realisatie van de optimale klantbeleving.

De website is gebouwd en hoogstwaarschijnlijk is aan jou uitgelegd hoe je de content van de website kan beheren. Maar Sitecore is zoveel meer dan een content management systeem.

Wat heeft Sitecore jou uiteindelijk als marketeer te bieden? Hoe haal jij als marketeer het maximale uit de marketing features van Sitecore? Hoe vertaal jij jouw marketing doelstellingen naar het marketing platform? En hoe stuur je vervolgens op de verkregen data?

Ask Roger! gaat in samenwerking met Sitecore jou inspireren tijdens de Sitecore Marketeer Meetup.

Hoe gaan wij jou inspireren?

We hebben een rondje langs de velden gemaakt en aan een groot aantal marketeers de vraag gesteld waar zij in de dagelijkse praktijk tegenaan lopen bij het gebruik van Sitecore en waarom ze bijvoorbeeld andere tools inzetten. Op basis van deze informatie hebben we een aantal business cases opgesteld die het uitgangspunt zijn van de inspiratiesessies. Elke business case is gecentreerd rondom een specifieke marketing feature van Sitecore.

In break-out sessies van 25 minuten wordt een business case gedemonstreerd op basis van een live demo en krijg je alle ruimte om vragen te stellen. De sessies worden door Ask Roger! in samenwerking met Sitecore gepresenteerd. Tijdens de Sitecore Marketeers Meetup vindt iedere break-out sessie drie keer plaats zodat jij je op verschillende onderwerpen kan laten inspireren.

De break-out sessies

Sessie #1 | Hoe kan segmentatie en personalisatie helpen om de juiste content aan te bieden?
Een segment is een groep bezoekers van uw website die iets gemeenschappelijk hebben. Het personaliseren van content voor segmenten van jouw doelgroepen is een goede manier om gebruikers aan te spreken met relevante content. We laten zien hoe je in Sitecore segmenten creëert en hoe je vervolgens op basis van deze segmenten jouw website kan personaliseren.

Sessie #2 | Waarom je vandaag zou moeten starten met A/B testen.
Daar zijn een aantal belangrijke redenen voor te bedenken zoals het meten van daadwerkelijk gedrag, het testen van uitkomsten van kwalitatief onderzoek, het kritisch leren kijken naar je website vanuit klantperspectief en het biedt inzicht in je doelgroep. In deze breakout sessie laten we onder andere zien hoe je een A/B test opzet in Sitecore en hoe de uitkomsten kunnen worden gemeten en geïnterpreteerd.

Sessie #3 | Optimaliseer je 360° klantbeeld door Sitecore met je klantcontactcenter te integreren.
Hoe zorg je ervoor dat klantinformatie die op je online kanalen wordt vastgelegd ook beschikbaar is voor jouw klantcontactcenter en vice versa? Door het koppelen van deze informatie onstaat een klantbeeld binnen jouw organisatie die essentieel is voor het creëren van de optimale klantervaring. We laten in deze break-out sessie de mogelijkheden zien om dit te realiseren.

Sessie #4 | Eenvoudig een pagina bouwen met de Sitecore Experience Editor.
De Sitecore Experience Editor is de omgeving waar jij als marketeer en redacteur snel, eenvoudig en flexibel je website kan beheren. In deze break-out sessie laten we zien hoe een goed geconfigureerde Sitecore-omgeving op basis van verschillende rollen en workflows het leven van de marketeer en redacteur eenvoudiger maakt.

Sessie #5 | Hoe kan je op basis van marketing automation en goals de waarde van een lead bepalen en beïnvloeden?
Een Sitecore goal meet de activiteit van een bezoeker op jouw website. Je kan een goal toekennen aan elke actie waarvan je wilt dat jouw gebruiker die onderneemt. Op deze wijze kunnen bezoekers (leads) gekwalificeerd worden. Vervolgens wil je continu “in gesprek” zijn met de bezoeker en daarvoor is marketing automation onmisbaar. In deze break-out sessie laten we zien hoe je goals creërt, ze toekent aan specifieke acties en de conversatie vervolgt op basis van een marketing automation plan om vervolgens de resultaten mee te nemen in jouw commerciële- en marketing activiteiten.

Sessie #6 | Wat heeft Sitecore jou nog meer te bieden?
Sitecore wil klaar zijn voor de toekomst. Naast het verbeteren van bestaande features en producten worden continu nieuwe producten toegevoegd aan het product. Principal Consultant Boris Leenaars van Sitecore neemt je mee in de roadmap van Sitecore. Welke innovatieve ontwikkelingen staan jou te wachten die helpen om de volledige marketingstack te kunnen beheren.

Download de Sitecore Marketeer Meetup brochure.

 

De sprekers



Het programma



1
12.00 - 13.00

Lunch

2
13.00 - 13.20

Kick-off

3
13.30 - 14.00

Break-out sessie #1

4
14.10 - 14.40

Break-out sessie #2

5
14.40 - 15.00

Pauze

6
15.00 - 15.30

Break-out sessie #3

7
15.40 - 16.10

Closing keynote

8
16.10 - 17.00

Borrel

De locatie



Ask Roger!
Ask Roger!
Nieuwe Plantage 58
2611 XK Delft

31 (0) 88 27 57 600
info@askroger.nl