Haal nog meer uit Teams met deze integraties voor Teams Calling

In de vorige blog in de reeks van 3 blogs over Teams Calling, maakte je kennis met de functionaliteiten van Teams Calling. We vergeleken ze met de functionaliteiten die je hebt als je traditionele telefonie hebt. Spoiler alert: alles komt terug, én meer! Dit keer kijken we naar integraties, want we kunnen het niet vaak genoeg zeggen: je kunt zóveel met Teams. 

Nadat mensen de functionaliteiten van Teams Calling hebben gezien, krijgen we vaak de vraag: maar wat kan er nog meer? Organisaties zien absoluut de voordelen van bellen met Teams, omdat het flexibel en toekomstbestendig is. Maar ze weten ook; met Teams kan je zo ontzettend veel. Welke functionaliteiten en additionele integraties kun je nu precies goed combineren met Teams Calling? Als onderdeel van de Teams Calling workshops vertelt onze Philip hier uitgebreid over tijdens de training. Maar om je alvast een beetje een beeld te geven, nemen we je hier alvast mee in een aantal mooie integraties.

Anywhere365

Met Anywhere365 koppel je een contact center met bijbehorende functionaliteiten aan Teams, die je vanaf elke locatie kunt inzetten. Daarnaast is het ook mogelijk om hier nog andere communicatiekanalen aan toe te voegen, zoals WhatsApp of webchat. Zo houd je de communicatie centraal. Met Anywhere365 zet je gemakkelijk ingewikkelde routeringen en keuzemenu’s op. Met de integratie van je CRM-systeem heb je ook nog eens de mogelijkheid om direct klantinformatie in te zien. En nog handiger; het scheelt je switchen tussen systemen!

Anywhere365 biedt onder meer een wallboard voor het real time beheren van conversaties, CRM & Back Office integratie en een social attendant. Hiermeeis het mogelijk om vanaf iedere locatie een receptievoorziening in te richten, met integratie van telefonie, chat en mail. Deze oplossing maakt het voor de front desk, de klantenservice, het salesteam en de helpdesk mogelijk om vanuit één dashboard voice, (web)chats en wachtrijen te managen en biedt uitgebreide rapportagetools.

Meer over Anywhere365. 

ROGER365.io

ROGER365.io zorgt voor de koppeling tussen Teams en jouw communicatiekanalen. Zo ben je voor je klanten bereikbaar op welk communicatiemiddel dan ook (telefoon, WhatsApp, webchat, Facebook etc.), terwijl medewerkers alleen Teams gebruiken om te reageren. Met de CRM integratie heb je alle klantcontact en klantinformatie overzichtelijk gebundeld en speel je hier direct op in tijdens een gesprek. En ook wel zo handig; je ziet direct wie er belt. Zo zorg je voor de optimale customer experience bij je klant.

Op zich al heel efficiënt, maar de inzet van de chatbot zou het werk van je medewerkers nog makkelijker kunnen maken. Deze escaleert automatisch naar een medewerker als de bot geen antwoord kan geven op de vraag die gesteld wordt. Neem daarbij een overzichtelijk wallboard die je inzicht biedt in reactietijden, toewijzingen en sentimenten en je biedt de optimale customer experience.

Meer over ROGER365.io.

Devices

Misschien wel het grootste voordeel van Teams Calling ten opzichte van traditionele telefonie zijn de devices waarmee je Teams Calling kunt gebruiken. Waar je bij traditionele telefonie natuurlijk niet kunt wisselen van device tijdens een gesprek (sterker nog, waar je vaak niet eens je bureau kunt verlaten omdat de telefoon bedraad is), maakt het bij Teams Calling niet uit welk device je gebruikt. En dan hebben we het niet alleen over je mobiele telefoon, laptop of tablet waar je de Teams app op hebt. Ook Meeting Room devices beschikken over de Teams app, waardoor je met 1 klik kunt deelnemen aan een gesprek vanaf dat device. Overschakelen terwijl je al aan het bellen bent, kan ook gewoon.

Dan zijn er ook nog personal devices als headsets en camera’s die makkelijk te koppelen zijn aan Teams. En wat dacht je van Service Hubs en andere grote schermen die je in een vergaderzaal vindt? We zullen niet alles weggeven, maar uiteindelijk zal je zien dat je met Teams Calling daadwerkelijk heel veel meerwaarde creëert voor je medewerkers.

Meer over devices.

De mogelijkheden van integraties met Teams Calling zijn eindeloos en onze Philip gaat er graag dieper op in tijdens de workshop. Meer weten en inschrijven? Dat kan hier. We zien je graag bij één van de volgende workshops.

Inschrijven voor de workshop

Doe je hier!

Meer over ROGER365.io

Lees verder