Altijd alle klantgegevens bij de hand

Stel, je wordt gebeld, maar je hebt geen idee wie het is. Eigenlijk heb je geen tijd om het gesprek aan te nemen, maar je doet het toch, uit nieuwsgierigheid. Al snel blijkt het een onbenullig belletje. Weer tijd verspild aan iets onbelangrijks… Toch wilde je opnemen, want voor hetzelfde geld was het een belangrijke klant!

Waarschijnlijk maak je bovenstaand probleem geregeld mee. Zou het niet fijn zijn als je voortaan vóór het aannemen van een gesprek al kunt zien wie het is? Veel bedrijven hebben gedetailleerde databases met klantinformatie, maar zetten deze informatie pas in nadat de gesprekken zijn aangenomen. Gelukkig kan dit beter, en wel met onze TOPdesk-integratie.

Hoe werkt de TOPdesk-integratie?

Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan dat hierboven beschreven is. We wilden onze klanten een optimale klantervaring bieden tijdens alle momenten dat zij met ons contact opnamen, maar dat konden we niet. Daarom hebben we samen met TOPdesk een koppeling met populaire telefonieoplossingen en Skype for Business en Microsoft Teams ontwikkeld.

Bij inkomende gesprekken zie je een toast met klantgegevens uit TOPdesk, zoals naam, bedrijf, adresgegevens, openstaande meldingen. Na het aannemen van het gesprek krijg je meer gegevens te zien, zoals openstaande meldingen, recent gesloten meldingen, een visuele contacthistorie van alle onderlinge gesprekken tussen medewerkers van je bedrijf en de relatie. Je kunt de klant dus sneller en gerichter helpen. Dat bespaart niet alleen de klant tijd, maar jou ook. En ook leuk: de klantbeleving verbetert!

Hieronder staan twee voorbeelden van klantcontact: een zonder integratie met TOPdesk en een met.

De situatie zonder TOPdesk-integratie

Goedemorgen, je spreekt met Paul Middelkoop van Ask Roger! Met wie spreek ik? Waar kan ik je mee van dienst zijn? Mag ik je relatienummer, alstublieft? Een momentje, ik zoek je klantgegevens op.

De situatie met TOPdesk-integratie

Goedemorgen mijnheer Jansen, je spreekt met Paul Middelkoop. Ik zie dat u=je een openstaande melding heeft voor een printer probleem, kan ik je daar mee helpen?

Naast inkomende gesprekken maakt onze koppeling het mogelijk om eenvoudig een contactpersoon in TOPdesk te zoeken en met een sneltoets een gesprek te starten. Als je op de sneltoets drukt, komt er een zoekvenster. Na het invullen van een naam of telefoonnummer verschijnen een aantal opties direct vanuit TOPdesk waar je een gesprek mee op kunt starten. Handig!

Een groot aantal gesprekken beginnen vanaf de website van de relatie of vanuit een mail in Outlook, want u moet ergens een telefoonnummer vandaan halen.. U kunt het nummer selecteren en op de sneltoets drukken, het telefoongesprek start meteen.

Wat zijn de voordelen van de TOPdesk-integratie?

  • Direct toegang tot klantinformatie.
  • Klanten sneller en efficiënter helpen, hierdoor verbetert de klantbeleving.
  • Medewerkers maken minder fouten, omdat ze niet meer zoeken naar klantgegevens.
  • Eenvoudig een telefoonnummer selecteren en met één druk op de knop bellen vanuit TOPdesk, Outlook of een website.
  • Eenvoudig zoeken naar contactpersonen in TOPdesk.