Wie verrast u vandaag?

Wie verrast u vandaag?

Valentijnsdag: dé dag om je geliefde in het zonnetje te zetten. Natuurlijk mag dat ook op alle andere dagen van het jaar, maar zo’n speciaal moment wordt toch altijd gewaardeerd. Met klanten is het niet anders. Wat doet u om ervoor te zorgen dat uw klanten zich gewaardeerd voelen? 

Klantbeleving: het is bijna een containerbegrip geworden. Iedereen heeft het erover en dat is op zich niet vreemd: klantbeleving is één van de key succesfactoren om je te onderscheiden. Klanten willen gehoord en gezien worden, hechten waarde aan een persoonlijke benadering en willen graag op maat bediend worden.

U herkent het vast wel: de winkelmedewerker die u aankijkt met een blik van ‘Wat doet u hier? U stoort me!’ Of de klantenservice waar keer op keer gevraagd wordt om uw klantgegevens, terwijl u deze toch echt aan het begin van het telefoongesprek al hebt ingetoetst.

Als de beleving niet voldoet aan de verwachtingen ontstaat ontevredenheid: u had zich verheugd op een heerlijke cappuccino, maar de koffie blijkt slap en koud te zijn. Resultaat: u komt hier niet meer terug. Maar wat als verwachtingen worden overtroffen: de cappuccino is voorzien van een fraai hartje in de schuimkraag en wordt met een stukje vers gebakken boterkoek èn een glimlach geserveerd. Resultaat: u wordt van klant spontaan fan. En fans komen terug!

Of een klant een fan wordt, hangt af van alle ervaringen met het bedrijf. Iedere interactie met uw organisatie telt: online, aan de telefoon, in de winkel, in brieven en op social media. Al die momenten bij elkaar bepalen of een klant zich bij u thuis voelt en terugkomt. Des te belangrijker dus om ervoor te zorgen dat u reële verwachtingen schept bij u klanten en dat u klantbeloftes in- èn extern deelt.

Graag delen we met u een sketch van Lebbis die perfect verwoordt hoe wij willen dat klanten ons zien, namelijk als de partij die de vraag beantwoordt voordat deze gesteld wordt. Zo hopen wij onze klanten steeds weer te verrassen.

We wensen u een fijne Valentijnsdag. Wie verrast u vandaag?