MS Inspire, het partnerevent van Microsoft was dit jaar voor iedereen!

Afgelopen maand was het weer tijd voor MS Inspire, het partnerevent van Microsoft. Normaal gesproken vertrekken partners van over de hele wereld naar Amerika  voor 3 dagen inspiratie van Microsoft. Maar net als alles ging dat dit jaar net even anders. Het event vond dit jaar online plaats. Jammer van het leuke reisje, maar voor veel werknemers van Microsoft partners de uitgelezen kans om ook eens een kijkje te nemen bij MS Inspire. Zo zaten ook wij op 21, 22 en 23 juli met een compact groepje Rogers live mee te kijken vanuit ons eigen Grand Café.

Tijdens MS Inspire inspireert Microsoft (goh, je zou het niet zeggen) haar partners met informatie over alle aankomende innovatieve producten. We leren wat de visie van Microsoft is op de wereld van IT en waar de markt zich aankomend jaar zich mee bezig gaat houden. Alles staat bij Microsoft dit jaar in het teken van Respond, Recover & Reimagine. Deze zin komt dan ook in ongeveer elke sessie weer terug. Dit blijkt daadwerkelijk een framework om als organisatie beter uit Corona te komen, wat overigens ook de rode draad is van het hele event.

‘Grow your business with Microsoft Teams’

Verschillende sprekers vertellen ons in verschillende sessies, verdeeld over 3 dagen, alles over de laatste ontwikkelingen. Soms wel 3 sessies tegelijk op hetzelfde tijdstip, zo veel is er te vertellen. Met onderwerpen als ‘Grow your business with Microsoft Teams’, ‘Microsoft Dynamics 365 and Power Platform: ‘The world’s intelligent business cloud’ en ‘Enabling secure and scalable remote work for your customers’ was er dinsdag genoeg te leren voor ons. Veel nieuwe ontwikkelingen waar we de komende maanden mee aan de slag kunnen.

De sessies van woensdag gingen dieper in op de strategie van Microsoft, driving data en optimalisatie van de cloud. Je kunt alle sessies terugkijken, maar we zetten natuurlijk graag de belangrijkste bevindingen van MS Inspire even voor je op een rij.

Nieuwe functionaliteiten

Allereerst veel nieuwe functionaliteiten die deze en de komende maanden worden uitgerold. In eerdere blogs vertelde we je al over de Together mode, het loskoppelen van chats en meetings, de 7×7 view, remote rooms en de call merge. Daarnaast is er nu ook de Background Noise Supression om achtergrond geluid te vervagen, kun je nummers blokkeren met de Span Call Blocking en kun je binnenkort rapportages krijgen over Call Queues. Tot slot kun je met de PSTN Recording straks ook telefoongesprekken opnemen vanuit Teams.

Teams Admin Center voor Meeting Rooms

Er wordt onderscheid gemaakt tussen de Meeting Room Standaard en Meeting Room Premium. Dit zit hem voornamelijk in het beheer van het Teams Admin Center. Bij de standaard Meeting Room is dit in eigen beheer (of een externe partij), bij de Meeting Room Premium neemt Microsoft het beheer, monitoring en update gedeelte over.
Vanaf nu zijn ook de Meeting Rooms apparaten toegevoegd aan het Admin Center. Zo heeft de IT-afdeling of partner ook deze in beheer.

Apps van derden integreren

De laatste verbeteringen van Teams bieden ontwikkelaars de mogelijkheid om de ervaringen met Teams nog meer te optimaliseren. Er kunnen apps worden gebouwd en geïntegreerd als een nieuw tabblad, maar ook een nieuw zijpaneel en realtime meldingsmogelijkheden zijn allemaal aan te passen. Dit zal vanaf eind juli beschikbaar

Terugkeer naar kantoor met Power Apps

Om de terugkeer naar fysieke werkplekken een beetje te vergemakkelijken, heeft Microsoft kant- en klare Power Platform oplossingen geïntroduceerd. De oplossing bestaat uit 4 delen. Allereerst de Location Readiness, waarmee de gereedheid van faciliteiten makkelijk kan worden vastgesteld. Daarbij wordt onder andere rekening gehouden met infectiepercentages en beschikbaarheid van benodigdheden.
Daarnaast is er het Employee Health and Safety Management, een self-service tool voor werknemers. Check-in op afstand, self-screen voordat je het gebouw betreedt en het reserveren van ruimtes.

Dan de Workplace Care Management. In één oogopslag is te zien wie er in contact is geweest met een eventueel besmette collega. En tot slot het Locatiebeheer. Dit geeft inzicht in onder andere bezetting, gezondheidsvoorzieningen, veiligheidsprocedures van faciliteiten. Overigens gebruiken wij hier zelf een app voor, om ervoor te zorgen dat iedereen een plekje heeft en er ook genoeg ruimte is tussen alle collega’s. Meer daarover lees je hier, voor meer informatie app of mail ons even! En ook voor meer informatie over nieuwe updates kan je natuurlijk bij ons terecht.