Klantcase

Klantcase Museum Volkenkunde

Overzichtelijk communicatieplatform voor meerdere vestigingen

Museum Volkenkunde koestert en restaureert objecten van over de hele wereld. De voorwerpen vertellen stuk voor stuk menselijke verhalen: ‘Wij zijn een museum over mensen’. Thema’s zoals rouwen, vieren, versieren, bidden en vechten komen aan bod. Samen met het Tropenmuseum en het Afrikamuseum onderstrepen zij culturele diversiteit. Ze laten zien dat wij op de verschillen na, allemaal hetzelfde zijn. Museum Volkenkunde is gevestigd in Leiden.

De uitdaging

Sinds april 2014 is Museum Volkenkunde gefuseerd met het Afrika Museum (Berg en Dal) en het Tropenmuseum (Amsterdam). Samen vormen zij de Stichting Nationaal Museum van Wereldculturen. Tim van Rijn, projectmanager ICT: ‘Door deze fusie zochten we een rijke communicatieomgeving en een betrouwbare partner om met ons mee te denken en de implementatie te verzorgen. We kozen Ask Roger! voor deze opdracht, omdat het bedrijf al eerder haar expertise aan ons heeft getoond in het vervangen van netwerkcomponenten.’

De oplossing

Samen met Ask Roger! is gekozen voor Skype for Business. Het museum geniet nu van de voordelen van het hebben van één overzichtelijk communicatieplatform voor bellen, vergaderen, video en scherm delen. De gunstige regeling voor de Microsoft-licenties was uiteraard een prettige bijkomstigheid. Medewerkers van verschillende locaties hebben inzicht in elkaars beschikbaarheid en bereikbaarheid. Ze kunnen eenvoudig en snel met elkaar communiceren. Eerder waren we alleen bereikbaar via drie losse telefooncentrales en was het lastiger om onderling te communiceren. Het beheer van de Skype for Business-omgeving en onze netwerkapparatuur ligt bij Ask Roger!’

Bekijk

ook onze andere cases